torsdag 28. oktober 2010

Sauklipping

På huden fronten er det veldig rolig for tiden, da vi er midt i saueklipinga:-) For andre år på rad klipper vi selv(hatt noen til å gjort jobben tiligere) Vi, dvs Morten klipper og jeg pakker ull, jeg blir litt for kort i armene til å komme "over sauen" når den sitter!!! Men skal vel se om jeg tar noen lam, når vi kommer så lang;-P. 3x bc får da jobbet litt i fjøset om kveldene med å flytte sau og holde de unna forhekkene når vi kommer med rundball. Foxy har nå bynt å lært seg til at det går faktisk an å bare å ligge å se på sauene!!! Prøver å legge på komandoen "pass sauin" når hun ligger slik, for da har hun faktisk lov å trykke de tilbake, hvis de nærmer seg! Dette er en snedig komando å ha på fjelle ved pauser o.l. Men litt heit er hun enda ja, men hun modnes mere og mere, og blor tøffere og tøffere i fht til trykk fra sauene!! Hver mandag "prøver i hvertfall" er det organisert gjeterhundtrening så da er det Morten og Foxy sin tid! Jeg har latt Morten få ansvaret med gjeterhundtreningen, da det blir han som vil bli å bruke Foxy mest på fjellet i sauleitingen, jeg har jo Can hvis jeg er med!! Toyni regner vi med holder en sesong til før hun blir pensjonist. Ser etter kun 2 timer på fjellet så halter hun og blir stiv i bakparten, men hun har jo arbeidslyst som bare det såå vi får se hva tiden bringer.......
Lille gutten til mor, har hatt noen rolige dager, slik at han fått litt mere kjøtt på bena i gjen!! Han er jo tynn til vanlig, men etter en brukbar jaktsessong så blir han regelrett mager!! Han løper jo i gjenomsnitt 8 mil på en normal jaktdag, så det er jo ikke så rart at det lille han har på kroppen forsvinner! Det er 8 helger i gjen av jaktsessongen, så håper på å få minst 8 turer til......er jo bare jeg som ikke har fått meg noen rype i år...hmrf....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar